Βίτσου Μάγδα

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.), Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Η Μάγδα Βίτσου είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (1996). Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Εκπαίδευση από το ΜΠΣ «Παιδαγωγικό Παιχνίδι και Παιδαγωγικό Υλικό στην Πρώτη Σχολική Ηλικία» του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2007). Το 2016 απέκτησε με «Άριστα» Διδακτορικό Δίπλωμα στην Παιδαγωγική του Θεάτρου από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με τίτλο «Το κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Μια μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας στην Στοκχόλμη». Το 2022 ολοκλήρωσε τη μεταδιδακτορική της έρευνα με θέμα «Η συμβολή του κουκλοθεάτρου και της Δραματικής Τέχνης στην εκπαίδευση κρατουμένων: μια έρευνα-δράση στο ΕΚΚΝ Βόλου, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Εξειδικεύτηκε στο Θεραπευτικό Κουκλοθέατρο από το “The School of Puppet Therapy-Chile” UNIMA-CHILE, και στο Κουκλοθέατρο στην Εκπαίδευση από το “London School of Puppetry”. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο εφαρμοσμένο κουκλοθέατρο στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση, καθώς και στην εκπαίδευση ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Από το 2019 εργάζεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης ως μέλος Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), με γνωστικό αντικείμενο την «Εφαρμοσμένη Προσχολική Παιδαγωγική στην Πρακτική Άσκηση». Διδάσκει μαθήματα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Συμμετείχε στην ομάδα έργου του Προγράμματος «Step Up Program, (Student Teachers Practice for Democratic Culture – STEP UP-DC)», ΙΚΥ, και στην ανάπτυξη του υλικού της ενότητας 7A, PRE-SCHOOL EDUCATION: Teaching strategies for teaching democratic values, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Υπήρξε επιμορφώτρια πολλών προγραμμάτων που αφορούν την εκπαίδευση στον Δημοκρατικό Πολιτισμό, τη συμπερίληψη παιδιών προσφύγων/γισσών και μεταναστών/στριών και έχει συγγράψει υλικό για αντίστοιχες ομάδες. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια με εισηγήσεις και έχει συγγράψει και δημοσιεύσει επιστημονικές εργασίες. Επίσης, συμμετέχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα που αφορούν τη Δημοκρατία στην Εκπαίδευση.

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

  • Dania, A., Koukounaras Liagkis, M., Gogoulou, A., Karavas, E., Vlachos, K., Magos, K., & Vitsou, M. (2024). Supporting Preservice Teachers’ Civic Competence as a Strategy for Internationalisation in the Digital Era. Center for Educational Policy Studies Journal. https://doi.org/10.26529/cepsj.1676
  • Gkaintartzi, A., Kostoulas, A., Vitsou, M. (2024). Multilingualising’ Language Education: A Teacher Training Programme for English as a ‘Bridge Language’ in Early Childhood Education. Journal of Education and Training 11(1), 59-78. https://doi.org/10.5296/jet.v11i1.21645
  • Vitsou M., Papadopoulou, Μ. (2023). At first it was like a bridge closed from both sides: Pre-service teachers participate in a drama-based project with refugee children. Education for Refugees and Forced (Im)Migrants Across Time and Context. Επιμέλεια:Wiseman,W., & Damaschke-Deitrick, L.-. Bingley.
  • Vitsou, M. & Magos, K. (2023). Fostering inmates’ self-identity and communication via Drama in Education and puppetry An action research study at the Volos Youth Detention Centre. Education & Theatre 24, 20–31. https://doi.org/10.12681/edth.36298.
  • Παπαδοπούλου Μ., Βίτσου Μ., & Γκανά Ε. (2022). Ο χειρισμός της κούκλας για τη δημιουργία νοήματος: ένα πλαίσιο ανάλυσης πολυτροπικών αλληλεπιδράσεων παιδιών με προσφυγική εμπειρία. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 8, 4–19. https://doi.org/10.12681/dial.28249 (Original work published 18 Φεβρουάριος 2022).

Email: mvitsou@uth.gr

Τηλέφωνο: 2421006360