Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάριος

Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ

Ο Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης είναι απόφοιτος Θεολογίας (BA, MA, PhD) του Α.Π.Θ. και Ελληνικής Φιλολογίας (ΒΑ) του Δ.Π.Θ. και Μεταδιδάκτορας των Επιστημών της Αγωγής (PostDoc) στο ΠΤΔΕ του Ε.Κ.Π.Α.

Εξελέγη στη θέση του Λέκτορα της Διδακτικής των Θρησκευτικών στο τμήμα Θεολογίας του Ε.Κ.ΠΑ το 2011 και διορίστηκε τον Ιανουάριο του 2013. Έγινε Επίκουρος Καθηγητής μετά από κρίση τον Ιανουάριο του 2017 και Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικής Επιστήμης και Θρησκευτικής Εκπαίδευσης τον Φεβρουάριο του 2021. Εργάσθηκε ως εκπαιδευτικός ΠΕ01, από το 2003 έως το 2012 ως επιτυχών του ΑΣΕΠ (2002). Εργάστηκε ανελλιπώς από το 1989 ως το 2007 στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο ως δημοσιογράφος και παραγωγός ραδιοφωνικών εκπομπών. Διετέλεσε σύμβουλος στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων την περίοδο 2007-2009.

Διδάσκει από το 2013 υποχρεωτικά, κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά και προαιρετικά Παιδαγωγικής, Διδακτικής Μεθοδολογίας και Ειδικής Διδακτικής στα προπτυχιακά προγράμματα του Τμήματος Θεολογίας και του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας (2017-2019) και στα μεταπτυχιακά προγράμματα του Τμήματος Θεολογίας και Π.Τ.Δ.Ε. και Θεατρικών Σπουδών. Από το 2015 μεταβαίνει για διδασκαλία μέσω Erasmus στο UCL-Institute of Education. Είναι υπεύθυνος της Πρακτικής άσκησης των φοιτητών του Τμ. Θεολογίας, η οποία αναπτύσσεται με συνεργασίες σχολείων στην Αττική και εκπαιδευμένους μέντορες καθηγητές.

Είναι Ακαδημαϊκός και Επιστημονικός υπεύθυνος E-learning εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. με την επωνυμία Learn Inn EΚΠΑ και εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολικές μονάδες του Ε.Κ.Π.Α.

Ερευνά ειδικά την Παιδαγωγική και Διδακτική μεθοδολογία της Θρησκευτικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ασχολείται και ερευνά ιδιαίτερα θέματα όπως τη Μετασχηματιστική εκπαίδευση, Αναλυτικά Προγράμματα και Διαπολιτισμική εκπαίδευση. Ως επιστημονικός υπεύθυνος έχει αναλάβει τρία ερευνητικά προγράμματα στο πλαίσιο ερευνητικής χρηματοδότησης του ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. (2013-14, 2018-19) και ως ερευνητής έχει συμμετάσχει σε έρευνα του University of Birmingham στο πλαίσιο του Erasmus+ (KA2). Έχει σχεδιάσει και εφαρμόσει έρευνες για την ελληνική Θρησκευτική Εκπαίδευση κι έχει δημοσιεύσει τα αποτελέσματά τους σε μονογραφίες και διεθνή περιοδικά.

Έχει αναλάβει θέσεις ευθύνης στο ΥΠΠΕΘ, Εκκλησία της Ελλάδος, ΕΚΠΑ, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ως Ειδικός Επιστήμονας Σύμβουλος της Πολιτείας στην Επιτροπή διαλόγου Πολιτείας-Εκκλησίας για τα νέα Προγράμματα Σπουδών (2017), Ειδικός Επιστήμονας-Αξιολογητής του νέου Προγράμματος Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών για τις τρεις τάξεις του Λυκείου (2014), Συντονιστής των Ειδικών Επιστημόνων-Αξιολογητών για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο) (2012), Μέλος της Επιτροπής διαλόγου Πολιτείας – Εκκλησίας για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Κλήρου (2016), Μέλος (τακτικό) της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφωτίσεως με τετραετή θητεία (2016-2020), Μέλος της Επιτροπής Διοικήσεως της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τριετή θητεία (2014-2016), Ειδικός Σύμβουλος Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (2007-2009).

Συμμετέχει σε επιστημονικές εταιρίες και ενώσεις (Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας, European Forum for Teachers of RE (Religious Education), Οrthodox Christian Religious Education Association, EARLI κ.ά.).

Είναι Υπεύθυνος Σύνταξης και Έκδοσης του δίγλωσσου επιστημονικού περιοδικού ΕλΘΕ (Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση)/GjRE (Greek Journal of Religious Education), μέλος της Συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο και κριτής άρθρων σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά.

Ασχολείται ιδιαίτερα με την εκπαίδευση εκπαιδευτικών, τη μεντορεία και τη συνεχή επιμόρφωση εκπαιδευτικών και έχει εμπειρία ως επιμορφωτής (>1500 ώρες) σε ποικίλα επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών, που διοργανώνουν φορείς όπως Ι.Ε.Π., ΥΠ.Π.Ε.Θ, Wergeland Centre, Ο.Ε.ΠΕ.Κ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδου, EFTRE,  κ.ά.

 Έχει πάρει μέρος σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και Ευρώπη. Έχει δημοσιεύσει (>70) κεφάλαια σε βιβλία και άρθρα σε πρακτικά κι επιστημονικά περιοδικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει κυκλοφορήσει έξι βιβλία για την εκπαίδευση με πιο πρόσφατο από τις εκδόσεις Gutenberg, «Τι Θρησκευτικά χρειάζεται η Εκπαίδευση σήμερα;».

Ασχολείται επαγγελματικά με την οργάνωση Εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων για σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως παραγωγός και σχεδιαστής και συνεργάστηκε μέχρι σήμερα με πλήθος δημόσιων και ιδιωτικών Οργανισμών.

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις:

  1. Koukounaras Liagkis, M. (2023). The role of knowledge, knowledge processes and experience in the RE curriculum. In Powerful Knowledge in Religious Education (pp. 131–150). Cham: Palgrave Macmillan.
  2. Κουκουνάρας Λιάγκης, Μ. (2022). Το “άλλο” μάθημα Θρησκευτικών / The “other” Religious Education. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση / Greek Journal of Religious Education, 5(2), 9–14.
  3. Koukounaras Liagkis, M. (2022). Peace education and refugees and asylum seekers: The case of Greece. In Peace Education and Religion: Perspectives, Pedagogy, Policies (pp. 415–431). Wiesbaden: Springer VS.
  4. Κουκουνάρας-Λιάγκης, Μ., & Σεκαδάκης, Δ. (2022). Ο θρησκευτικός γραμματισμός και η θρησκευτικότητα των αποφοίτων (2020) της ελληνικής εκπαίδευσης. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση / Greek Journal of Religious Education, 5(1), 78–117. https://doi.org/10.30457/050120225
  5. Koukounaras Liagkis, M. (2022). The socio-pedagogical dynamics of religious knowledge in religious education: A participatory action-research in Greek secondary schools on understanding diversity. Religions, 13(5), 395. https://doi.org/10.3390/rel13050395
  6. Koukounaras Liagkis, M., Skordoulis, M., & Geronikou, V. (2022). Measuring competences for democratic culture: Teaching human rights through religious education. Human Rights Education Review, 5(1), 112–135.
  7. Κουκουνάρας Λιάγκης, Μ. (2021). Εκπαίδευση στη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη μέσω των Θρησκευτικών / Democratic Citizenship Education through Religious Education. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση / Greek Journal of Religious Education, 4(1), 9–14.
  8. Κουκουνάρας-Λιάγκης, Μ., Παπαϊωάννου, Μ., & Αποστολάκη, Ε.-Α. (2021). H σχέση με τον/την μέντορα και η αυτο-αποτελεσματικότητα των φοιτητών/φοιτητριών του Τμήματος Θεολογίας Αθήνας στην πρακτική άσκηση στο σχολείο. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 10(1), 229–246.

Τηλ. Γραφείου: 210 727 5726, E-mail: makoulia@theol.uoa.gr