Μαμούρα Μαρία
Επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Η Μαρία Μαμούρα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το γνωστικό της αντικείμενο είναι «Εκπαιδευτικός και Διδασκαλία: Θεωρία και Πρακτική Άσκηση» (ΦΕΚ: 1962, Τεύχος Γ’ / 30.08.2021).
Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας (Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ), του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου» (Κατεύθυνση: Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ) και Διδάκτωρ του ΕΚΠΑ (Τμήμα ΦΠΨ).
Κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντά της είναι: Αξίες, πεποιθήσεις, αντιλήψεις, άρρητες παραδοχές και διαδικασίες σκέψης των εκπαιδευτικών των ανθρωπιστικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση/ Νέες μορφές επαγγελματικής ενεργοποίησης στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών: Η εποπτεία της πρακτικής άσκησης των φοιτητών στο σχολείο (mentoring) ως αναδυόμενη επαγγελματική δραστηριότητα και ως πεδίο θεωρητικής μελέτης. Η συνάφεια της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών με τη λογική της διά βίου μάθησης/ Ο μετασχηματισμός των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία και τη μάθηση, μέσα από αναστοχαστικές διαδικασίες/ Διδακτικός σχεδιασμός στα ανθρωπιστικά αντικείμενα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση/ Διδακτική της ιστορίας.
Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και έχει πάρει μέρος ως ομιλήτρια σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Επίσης, έχει επιβλέψει πλήθος διπλωματικών εργασιών μεταπτυχιακών φοιτητών σε θεματικές της δημοκρατικής εκπαίδευσης, της διδακτικής της ιστορίας, της επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού, και έχει οριστεί μέλος τριμελών επιτροπών παρακολούθησης διδακτορικών διατριβών.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:
- Μαμούρα, Μ. (2023). Προετοιμάζοντας τον αναστοχαστικό εκπαιδευτικό. Αθήνα: Κριτική.
- Mamoura, M. (2023). “From “Environment” to “Mission”: A Process of Student Teachers’ First Professional Development According to the Core Reflection Approach— the Role of the Practicum” In Education in the 21st century: Contemporary challenges and concerns (pp.442-453). Cambridge Scholars Publishing.
- Mamoura, M. (2018). Re-negotiation of teachers’ conceptions as a means of professional development in history teaching. Action Researcher in Education, 8, 1-20.
- Mamoura, M. (2016). Postgraduate students’ historical literacy development during their practicum. The role of learning community. Preschool and Primary Education, 4, 212-225. DOI: http://dx.doi.org/10.12681/ppej.186
- Frydaki, E. & Mamoura, M. (2011). “How can practicum experiences transform pre-service teachers’ knowledge about teaching and learning?”, International Journal of Humanities, 9 (1): 225-236. DOI:10.18848/1447-9508/CGP/v09i01/43120
Στοιχεία επικοινωνίας
Τηλέφωνο: 30 210 727 7489
email: mmamoura@eds.uoa.gr