Παπαϊωάννου Εμμανουήλ (Μανώλης)
Διδάκτωρ, Τμήμα Θεολογίας ΕΚΠΑ
Ο Μανώλης Παπαϊωάννου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972 και είναι έγγαμος. Σπούδασε θεολογία στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας Αθήνας (1998) και από το 2005 (ΑΣΕΠ) υπηρετεί ως θεολόγος εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος ειδίκευσης στις «Επιστήμες της Αγωγής και Θρησκευτική Εκπαίδευση» από το Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ (2018), ερευνώντας τη διδακτική αποτελεσματικότητα του διαθρησκειακού διαλόγου σε μικτή θρησκευτικά τάξη. Στο ίδιο Τμήμα εκπόνησε εμπειρική διδακτορική έρευνα με θέμα: «Μεντορική Καθοδήγηση (Mentoring) ως σχέση και μέθοδος εκπαίδευσης νέων εκπαιδευτικών» (2024). Ως επιμορφωτής έχει πραγματοποιήσει πλήθος επιμορφώσεων για την εφαρμογή βιωματικών τεχνικών στη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, σε επιμορφωτικά προγράμματα και σεμινάρια εκπαιδευτικών και φοιτητών/τριών. Ταυτόχρονα, έχει υπάρξει Μέντορας αλλά και επιμορφωτής Μεντόρων εκπαιδευτικών θεολόγων στο πλαίσιο του προγράμματος της Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης φοιτητών/τριών Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ (2021), όπου και ασκεί συντονιστικό υποστηρικτικό έργο μέχρι σήμερα. Έχει ασχοληθεί ερευνητικά με την επιστημολογία και την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών, καθώς και με την αξιοποίηση αφηγηματικών ερευνητικών προσεγγίσεων στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Έχει, επίσης, συνεργαστεί στη δημιουργία διδακτικού υλικού για το μάθημα των Θρησκευτικών (φάκελος μαθήματος Γ΄ Λυκείου) (2017) και υπήρξε μέλος της ομάδας εκπόνησης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του σχετικού υποστηρικτικού υλικού (2021-2022) που είναι σήμερα σε ισχύ. Από το 2018 είναι βοηθός έκδοσης και σύνταξης του διεθνούς επιστημονικού περιοδικό ΕλΘΕ (Ελληνική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση).
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:
- Koukounaras Liagkis, M., Karavas, E., & Papaioannou, M. (2024). Using the “most significant change” technique to evaluate the teaching competence and psycho-emotional development of prospective teachers during the teaching practicum. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 13(3), σσ. 295-312. https://doi.org/10.1108/IJMCE-04-2023-0037
- Κουκουνάρας Λιάγκης, M., & Παπαϊωάννου, M. (2023). Η χρήση αφηγήσεων στην αξιολόγηση αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης των υποψηφίων εκπαιδευτικών – Η τεχνική της «πιο σημαντικής αλλαγής». Έρευνα στην Εκπαίδευση, 12(1), 98-117. https://doi.org/10.12681/hjre.34064
- Παπαϊωάννου, Μ. (2018). Μπορεί να είναι αποτελεσματικός ο διδακτικός διαθρησκειακός διάλογος στο Μάθημα των Θρησκευτικών; Μία εμπειρική έρευνα. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση, 1(1), 41-62. https://doi.org/10.30457/031020184
- Παπαϊωάννου, Ε. (2016). Η θέση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο του 21ου αιώνα: Ζητήματα υποχρεωτικότητας, προγράμματος σπουδών και παιδαγωγικής προσέγγισης. Στο Σ. Γρόσδος (Επιμ.) Προγράμματα Σπουδών-Σχολικά εγχειρίδια. Από το παρελθόν, στο παρόν και το μέλλον. Πρακτικά Συνεδρίου, τ. Β΄ (σσ. 201-212). Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, ΠΕΕ, Pierce-Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος.
Στοιχεία επικοινωνίας: epapaioa@theol.uoa.gr, pammakar@yahoo.gr