Καλογερογιάννη Φωτεινή
Μεταδιδακτορική ερευνήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Η Φωτεινή Καλογερογιάννη είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ιδίου πανεπιστημίου (Διαπολιτισμική εκπαίδευση) και στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου (Ιστορική έρευνα, διδακτική και νέες τεχνολογίες) και από το 2020 είναι διδακτόρισσα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής. Κατά το εαρινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2023-2024, διδάσκει ως εντεταλμένη διδάσκουσα στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ το μάθημα «Διδακτική μεθοδολογία και πρακτική άσκηση» και στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ το μάθημα «Διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες».
Συμμετέχει από το 2014 έως σήμερα σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα για την ένταξη και την εκπαίδευση των μαθητών/τριών Ρομά και σε προγράμματα επιμόρφωσης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και συμβουλευτική. Από το 2020 συνεργάζεται με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών/τριών του ΠΜΣ «Θεωρία, Πράξη & Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, κατεύθυνση: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση», με το ΠΜΣ «Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική και Διά Βίου Εκπαίδευση» του ΕΚΠΑ ως διδάσκουσα στο πλαίσιο του μαθήματος «Πολυπολιτισμική Συμβουλευτική» και ως εποπτεύουσα της πρακτικής άσκησης φοιτητών/τριών του μεταπτυχιακού προγράμματος. Ακόμη, συμμετέχει ως συνδιδάσκουσα στο μάθημα «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» στο πλαίσιο του ΠΜΣ Διαπολιτισμική Επικοινωνία του ΑΠΘ. Από το 2021 εκπονεί τη μεταδιδακτορική της έρευνα στο τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις της εστιάζουν στη διαπολιτισμική εκπαίδευση με έμφαση στη διαμόρφωση της ιδιότητας του πολίτη, στην κριτική παιδαγωγική, στη διδακτική της γλώσσας σε περιβάλλοντα πολιτισμικής ετερότητας και στη διαπολιτισμική επικοινωνία.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:
- Καλογερογιάννη, Φ. (2024). Οι Ρομά ως κοινωνικά ευπαθής ομάδα στο πλαίσιο της ελληνικής εκπαίδευσης: Ανασκόπηση ερευνητικών προγραμμάτων. Στο: Κ. Χατζηδήμου, Ε. Καραγιαννίδου, Χ-Ό. Παπαδοπούλου & Α. Στάμου (Επιμ.), Μένουμε σχολείο! Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες Ρομά στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία. Αφοί Κυριακίδη ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε.
- Καλογερογιάννη, Φ. (2024). Αναπαραστάσεις εκπαιδευτικών για τη γλωσσική εκπαίδευση μαθητών/τριών με προσφυγικό υπόβαθρο. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 13(1). https://doi.org/10.12681/revmata.37697.
- Χατζηδήμου, Κ., Καραγιαννίδου, Ε., Παπαδοπούλου, Χ-Ο., Στάμου, Α. & Καλογερογιάννη, Φ. (2023). Εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη παιδιών Ρομά: παρουσίαση υποστηρικτικών δράσεων στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία. Νέα Παιδεία, 186, 10-22.
- Καλογερογιάννη, Φ. (2022). Δεσπόζουσα γλώσσα, ιδιότητα του πολίτη, επάρκεια επικοινωνίας και αλλόγλωσσοι/δίγλωσσοι μαθητές. Νέα Παιδεία, 182, 116-131.
- Chatzidimou, K. & Kalogerogianni, F. (2022). Greek as a second/foreign language for children with a refugee and/or migrant background: language policy under the microscope. 15th International Conference “Innovation in Language Learning”, Hybrid Edition(pp. 186-191). Bologna: Filodiritto.
Στοιχεία επικοινωνίας:
Email: fkaloger@del.auth.gr