Φρυδάκη Ευαγγελία
Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Η Ευαγγελία Φρυδάκη είναι Καθηγήτρια στη Φιλοσοφική Σχολή, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το γνωστικό της αντικείμενο είναι «Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας» (ΦΕΚ: 734/27-7-2015 τ. Γ’). Είναι κάτοχος Πτυχίου της ενιαίας Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ (Ειδίκευση: Φιλοσοφία) και Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
Τα κύρια επιστημονικά / ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι: Εκπαιδευτική θεωρία και πράξη στο μετανεωτερικό κοινωνικοπολιτισμικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο, Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού – Ανάπτυξη προσωπικής θεωρίας – Συμμετοχή σε κατασκευασμένες εκπαιδευτικές εμπειρίες (μαθησιακές κοινότητες, καθοδήγηση) – Ενδυνάμωση επαγγελματικής ταυτότητας, Θεμελιιώσεις της λογοτεχνικής εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρακτικές στη διδασκαλία της λογοτεχνίας, Διαλογικότητα – Διαλογική Εκπαίδευση – Ερμηνευτικός Διάλογος.
Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και έχει προσκληθεί ως βασική ομιλήτρια σε πολλά ακαδημαϊκά συνέδρια. Επίσης, έχει επιβλέψει ερευνητικά προγράμματα και διδακτορικές διατριβές στους τομείς της δημοκρατικής εκπαίδευσης, της διδασκαλίας της λογοτεχνίας και της ιστορίας, της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών, καθώς και πολυάριθμες μεταπτυχιακές διατριβές.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:
- Frydaki, E. (2023). “Teacher learning communities: under which terms do they emerge as places of professional development and transformation of the educational work?” In Education in the 21st century: Contemporary challenges and concerns (pp. 470-481). Cambridge Scholars Publishing.
- Φρυδάκη, Ε. (2017). «Η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Κυρίαρχοι λόγοι και λύσεις με νόημα» στο 3ο Επιστημονικό Συνέδριο Συλλόγου ΕΠ της ΑΣΠΑΙΤΕ, Επαγγελματική εξέλιξη και ανάπτυξη του Τεχνολόγου Εκπαιδευτικού (σσ. 29-33).
- Φρυδάκη, Ε. (2015). Η Επαγγελματική Ταυτότητα του Εκπαιδευτικού και το Μέλλον της Διδασκαλίας. Αθήνα: Κριτική.
- Frydaki, E. (2011). “Fostering humanity through interpretive dialogue in teacher communities”. In Wiel Veugelers (Ed.), Education and Humanism. Linking Autonomy and Humanity (163-179), Sense Publishers. (Το βιβλίο βραβεύτηκε με το Βραβείο Maslovaty από την Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος Ηθική και Δημοκρατική Εκπαίδευση του EARLI (Ευρωπαϊκή Ένωση Μάθησης και Εκπαίδευσης).
- Frydaki, E. & Mamoura, M. (2014). “Mentoring as a means for transforming mentor-teachers’ practical knowledge: A case study from Greece”. International Education Research 2 (1): 01-16. ISSN:2291-5273 (Print) ISSN:2291-5281 (Online). DOI:10.12735/IER.V2I1P1
Στοιχεία επικοινωνίας
Τηλ. 30 210 727 7518
email: efrydaki@eds.uoa.gr