Τρομάρα Σοφία

Δρ. Επιστημών Αγωγής,  Adjunct lecturer Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών,  Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα

Η Σοφία Τρομάρα είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από το 2008 με κύριο θέμα την πολυπολιτισμική εκπαίδευση και την εθνοπολιτισμική ετερότητα. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (MSc) από το University of Bristol, Department of Sociology  στο πεδίο της Κοινωνιολογίας και απόφοιτη του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δ.Π.Θ.. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση-Επιμόρφωση, 2024-2025» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, καθώς και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Intercultural Studies and Greek as 2nd/Foreign Language (DL), Σχολή Επιστημών Αγωγής & Κοινωνικών Επιστημών το μάθημα: «Interculturalism and Education/the Pedagogical and Social Dimension». Είναι επόπτρια ΠΑΔ στην ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης. Στο παρελθόν έχει υπάρξει ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) στο πρόγραμμα σπουδών “Language Education for Refugees and Migrants” καθώς και έχει διδάξει στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Παιδαγωγική της Ισότητας των Φύλων», Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής, Α.Π.Θ. Παράλληλα, έχει πλήθος δημοσιεύσεων σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα με θέμα την ισότητα των φύλων. Είναι μέλος της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής ΟMEP. Διαθέτει πιστοποιητικά επιμόρφωσης στην Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και στην ισότητα φύλων. Τα ερευνητικά και ακαδημαϊκά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο πεδίο της Κοινωνιολογίας Εκπαίδευσης με έμφαση στις παιδαγωγικές εφαρμογές και συγκεκριμένα σε ζητήματα έμφυλης ισότητας, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διαπολιτισμικής και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, εθνοτικών ταυτοτήτων, συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, κοινωνικής δικαιοσύνης και βιώσιμης ανάπτυξης για μία ποιοτική εκπαίδευση.

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

  • Pliogou, V., & Tromara, S. (2024). Quality in education and sustainable development goals through the protection of seas and oceans: gender equality and global citizenship perspectives. In Conference Proceedings of the 1st International Scientific Conference Teaching, Learning and Teacher Education (TLTE). Quality of Teaching and Learning (QTL) – Reality and Possibilities (pp. 479 – 495). Pedagogical Faculty in Vranje, University of Niš, Serbia, Faculty of Education, Nevşehir Hacı Bektaş Veli University, Nevşehir, Türkiye, Faculty of Education, Aristotle’s University of Thessaloniki, Greece. Faculty of Education, University of Primorska, Slovenia. November, 17 and 18, 2023, Pedagogical Faculty in Vranje, University of Niš, Serbia. https://www.pfvr.ni.ac.rs/kvalitet-nastave-i-ucenja-realnost-i-mogucnosti/
  • Pliogou, V., & Tromara, S. (2024). Home-school communication in Greek secondary multicultural educational settings: Parents’ and teachers’ perspectives. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 13(1), 66–88. https://doi.org/10.12681/hjre.36656.
  • Pliogou, V., & Tromara, S. (2024). Children’s play: Dismantling gendered toys and stereotypes in Early Childhood Education. In Proceedings Book of the International Scientific Conference Early childhood education and care: challenges and perspectives (pp. 27-55). 3rd Conference Korçë, October 10, 2023. “Fan S. Noli” University of Korça, Department of Education in collaboration with Department of Education Sciences “Giovanni Maria Bertin”, University of Bologna. https://unkorce.edu.al/wp-content/uploads/2024/05/ECEC_Challenges-and-Perspectives_Proceeding-Book-Conference-2023.pdf
  • Πλιόγκου, Β., & Τρομάρα, Σ. (2024). Φεμινιστική παιδαγωγική: Η συμβολή της κριτικής παιδαγωγικής και η υπόσχεση για κοινωνική δικαιοσύνη. Στο Α. Καραφύλλης & Ι. Ταταρίδης (Επιμ.) Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Παιδαγωγικές σπουδές στην Ελλάδα (παρελθόν-παρόν-μέλλον)» (σσ. 248-259), Συνεδριακό Κέντρο Ramada, 31/3-2/4/2023. Αλεξανδρούπολη: ΠΜΣ «Στελέχη Εκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής», Εργαστήριο Ιστορίας της Παιδείας και της Εκπαίδευσης, ΠΤΔΕ- ΔΠΘ.
  • Pliogou, V., Zaragas, H., Tromara, S., Koliopoulou, A., & Papatzikis, E. (2024). Distance education in early childhood education during the COVID-19 pandemic: Teachers’ and parents’ perspectives and experiences in Greece. The Educational Review, USA, 8(1), 1-19. DOI: http://dx.doi.org/10.26855/er.2024.01.001.

Στοιχεία Επικοινωνίας

email: stromara@theol.uoa.gr