Γκαϊνταρτζή Αναστασία
Μέλος ΕΕΠ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού), Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
H Αναστασία Γκαϊνταρτζή είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. με ειδίκευση σε κοινωνιογλωσσολογικές και εκπαιδευτικές διαστάσεις της διγλωσσίας/πολυγλωσσίας. Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στα «Σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού» από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και είναι απόφοιτη του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. Από το 2021, υπηρετεί ως μέλος ΕΕΠ στο ΤΓΔΣ του Π.Θ. σε θέση με γνωστικό αντικείμενο ‘Αγγλικά για πολυπολιτισμικά ακαδημαϊκά περιβάλλοντα’. Έχει σημαντική διδακτική εμπειρία στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στην επίβλεψη διπλωματικών εργασιών ως μέλος ΣΕΠ σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα του ΕΑΠ. Έχει προηγούμενη διδακτική εμπειρία στο ΚΞΓ του Π.Θ. και έχει διδάξει για πολλά χρόνια στη σχολική εκπαίδευση. Διαθέτει σημαντική εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων, την ανάπτυξη επιμορφωτικού υλικού και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Ενδεικτικά, έχει πολυετή συμμέτοχη στο επιμορφωτικό πρόγραμμα Teach4Integration- «Εκπαίδευση για την Ένταξη» για εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται στην εκπαίδευση μαθητών/-τριών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο. Έχει ασχοληθεί με την επαγγελματική κατάρτιση στο πεδίο της διαπολιτισμικής μεσολάβησης συγγράφοντας εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο του Έργου «Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Κατάρτισης Διαπολιτισμικών Μεσολαβητών». Διαθέτει πολυετή επιστημονική και ερευνητική εμπειρία συμμετέχοντας σε εθνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα, όπως ενδεικτικά: Έργο «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», UNICEF Teach4Integration, ΕΛΙΔΕΚ «Γλώσσες για Ανθρώπινες αξίες», Horizon 2020 ‘ΙSOTIS Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society’, και Erasmus KA220 ‘(PEP) Promoting Plurilingual Education’, ως επιστημονικά υπεύθυνη για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε ζητήματα διγλωσσίας/πολυγλωσσίας και εκπαίδευσης, ταυτοτήτων σε πολυπολιτισμικά πλαίσια, πλουραλιστικών προσεγγίσεων στην εκπαίδευση, γλωσσικής και κοινωνικής ένταξης μεταναστών, γλωσσικής ιδεολογίας και στάσεων, συμπερίληψης και διαχείρισης της γλωσσικής και πολιτισμικής πολυμορφίας στην εκπαίδευση. Διαθέτει εκτεταμένο συγγραφικό έργο με σημαντική διεθνή αναγνωσιμότητα και συνεργάζεται με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ECML) του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:
- Gkaintartzi, Vitsou, M. & Kostoulas, A. (2024). Designing a teacher education programme for English as a ‘bridge’ in Early Childhood Education under a multilingual and inclusive approach. Journal of Education and Training 11(1), 59- 78. http://dx.doi.org/10.5296/jet.v11i1.21645
- Gkaintartzi, A. & Triantou, G. (2023). Activating diversity: the use of dual language books for critical plurilingual education. Journal of Applied Linguistics 36, 30-56. https://doi.org/10.26262/jal.v0i36.9917
- Gkaintartzi, A. (2023). Hebrew language teaching/learning and ideologies in a Jewish school in Greece: Identity, faith and heritage continuity. In Ν. Gogonas (Ed.), Heritage Language Education in Greece and Cyprus. Cambridge Scholars Publishing
- Gkaintartzi, A. (2021).Teachers’ perspectives about distance education for refugee students amid the COVID-19 pandemic in Greece: Challenges and Implications. Journal of Studies in Education, 11(4), 1-16.https://doi.org/10.5296/jse.v11i4.19003
- Gkaintartzi, Α., Kompiadou, E., Tsokalidou, R., Tsioumis, K., & Petrogiannis, K. (2020). Supporting inclusion and family involvement in early childhood education through ISOTIS: A case study in Greece. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(3), 1337-1355. https://doi.org/10.26803/ijlter.19.3.21
Email: againtartzi@uth.gr
Τηλέφωνο: (+30) 24210 93187