Ασπασία Δανιά
Επίκουρη Καθηγήτρια Διδακτικής Φυσικής Αγωγής, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΕΚΠΑ)
Η Ασπασία Δανιά (PhD), είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Διδακτικής Φυσικής Αγωγής και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Αθλητικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής Φυσικής Αγωγής στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει σε διδακτορικό, μεταπτυχιακό και προπτυχιακό επίπεδο στα αντικείμενα της Παιδαγωγικής, της Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και της Ποιοτικής Έρευνας, όλα με έμφαση στην ισότητα, τη δημοκρατία, τη διαφορετικότητα και την ένταξη. Η Δρ. Δανιά έχει μεγάλη εμπειρία στον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών και την ευθυγράμμιση διδακτικών μεθοδολογιών και μοντέλων και έχει αναπτύξει και εφαρμόσει με επιτυχία μια ποικιλία Προγραμμάτων και Ενοτήτων Διαδικτυακής Εκμάθησης χρησιμοποιώντας καινοτόμα εργαλεία και προσεγγίσεις εκπαιδευτικού σχεδιασμού (π.χ. συστήματα MOODLE, προσεγγίσεις μικροδιαπιστευτηρίων, κλπ.) . Είναι μέντορας και συντονιστής 200 ασκούμενων και 70 ενδοϋπηρεσιακών εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, στο πλαίσιο της επίβλεψης της πρακτικής άσκησης των φοιτητών/τριων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Με επίκεντρο την ανθρωποκεντρική διδασκαλία και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ως επαγγελματιών, η Δρ. Δανιά είναι αφοσιωμένη στην ακαδημαϊκή αριστεία και έχει συντονίσει μια ποικιλία Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στο πλαίσιο της Πανεπιστημιακής Συμμαχίας CIVIS, υπό το πρίσμα των Καινοτόμων Παιδαγωγικών Πρακτικών. Είναι (συν)συγγραφέας 7 βιβλίων, 45 άρθρων με κριτές και 18 κεφαλαίων βιβλίων σε συλλογικούς τόμους και έχει παρουσιάσει περισσότερες από 80 ερευνητικές εργασίες σε εθνικά και διεθνή συνέδρια. Έχει επίσης συμμετάσχει σε περισσότερα από 10 ερευνητικά προγράμματα που σχετίζονται με την Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και επί του παρόντος είναι η εκλεγμένη αντιπρόεδρος του οργανισμού Teaching Games for Understanding και επικεφαλής της Ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος της Κοινωνικής Παιδαγωγικής στη Φυσική Αγωγή. Διαθέτει εκτενή εμπειρία σε Αναλύσεις Ποιοτικής Έρευνας και κατά το τρέχον διάστημα επιβλέπει 5 μεταπτυχιακές και 7 διδακτορικές διατριβές με ειδίκευση στη Φυσική Αγωγή, την Παιδαγωγική και την Εκπαίδευση.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στα εξής: (1) Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, (2) Αρχική, εισαγωγική και συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, (3) Χρήση ποιοτικών και μετα-ποιοτικών μεθόδων στην εκπαίδευση, (4) Προσεγγίσεις που βασίζονται στο παιχνίδι στην εκπαίδευση, (5) Κοινωνική και Συναισθηματική μάθηση παιδιών και νέων, (6) Κοινωνική Παιδαγωγική με έμφαση στην Κοινωνική Δικαιοσύνη, (7) Διεπιστημονική/Διεπιστημονική Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών.
Πρόσφατες Δημοσιεύσεις:
- Dania, A. (in press). Affective assemblages: negotiating material and socio-pedagogical practices within higher education contexts. In D.L. Mulligan, M. Forbes, E. A. Anteliz & P. A. Danaher (Eds), The Palgrave Handbook of Autoethnographic and Self-Study Education Research Methods. Palgrave
- Dania, A., & Farias, C. (2024). Social Pedagogy in Physical Education. Human Centred Practice. UK: Routledge.
- Dania, A., Koukounaras Liagkis, M., Gogoulou, A., Karavas, K., Vlachos, K., Vitsou, M., Magos, K., & Nikolopoulou, M. (2024). Supporting preservice teachers’ civic competence as a strategy for internationalisation in the digital era. Center for Educational Policy Studies Journal, 14(1). https://doi.org/10.26529/cepsj.1676
- Dania, A., (2023). Community facilitation for social justice education. In Impedovo, M., Ferreira-Mayers, K., & Inque, E. (Eds) Creating a Teacher Community – Professional Development Within the Group, the Community, and the Network (Chapter 10). London: Rowman & Littlefield Publishing Group.
- Dania, A., & Tannehill, D. (2022). Moving within learning communities as an act of performing professional wellbeing, Professional Development in Education, https://doi.org/10.1080/19415257.2022.2081250
Email επικοινωνίας: adania@phed.uoa.gr