Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ
Η Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές της σπουδές στη Γαλλία (Université de Rouen και Université Paris VIII αντίστοιχα).
Έχει διδάξει σε αρκετά περιφερειακά πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πανεπιστήμιο Πατρών, κ.α.) και έχει διατελέσει Συμβουλευτικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (2013-2021). Το 2017 εκλέχτηκε στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στο τμήμα που διατελεί μέλος ΔΕΠ έως σήμερα και έκτοτε θεραπεύει το γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, τόσο σε προπτυχιακό, όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο, διδάσκοντας σε πολλά τμήματα της φιλοσοφικής σχολής, αλλά και στο τμήμα μαθηματικών της σχολής θετικών επιστημών.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά συγχρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα από το 2003, έχει εργαστεί στο τμήμα Μετανάστευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης και έχει διατελέσει Ειδική Σύμβουλος της Ειδικής Γραμματείας Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας (2011-2012). Είναι μέλος της διοικητικής επιτροπής (Board Committee) του Ερευνητικού Δικτύου της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης (Research Network 10) της Ευρωπαϊκής Κοινωνιολογικής Ένωσης (European Sociological Association) και της Διεθνούς Ένωσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Οικογενειακή Εκπαίδευση (Association Internationale de Formation et de Recherche en Education Familiale).
Έχει δημοσιεύσει πληθώρα άρθρων, κεφαλαίων βιβλίων και πρακτικών συνεδρίων στα ελληνικά, γαλλικά και αγγλικά, έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους και μεταφράσεις βιβλίων και έχει συγγράψει μία μονογραφία για τις σχέσεις γονέων και σχολείου στη γαλλική γλώσσα.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και το συγγραφικό της έργο εστιάζουν στις κοινωνικές ανισότητες και τις διακρίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, στις αλληλεπιδράσεις σχολείου και οικογένειας και στη δημοκρατία στο σχολείο και στην οικογένεια.
- Vlachopoulou, M. & Papakonstantinou, A.A. (2023). «Secondary education teachers’ perceptions on teaching and assessment of refugee students». «Intercultural Education on the Move: Facing Old and New Challenges», International Association for Intercultural Education, Athens, 01-02 October 2022, pp. 332-336. ISBN 9789090370255
- Perakis, N. & Papakonstantinou, A.A. (2022). Children as democratic active citizens. Experiences and perspectives of young students. International Journal of Education and Research, 10(11), pp. 89-100. ISSN: 2411-5681. https://www.ijern.com/journal/2022/November-2022/08.pdf
- Παπακωνσταντίνου, Α.Α. (2022). «Διδάσκοντας δημοκρατικές αρχές σε περίοδο «κρίσης»: εμπειρίες διδακτικής πράξης», Επιστήμες της Αγωγής, 1/2022 ,σσ.165-178. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/edusci/article/view/1579
- Παπακωνσταντίνου, Α.Α. (2020). Η μεταναστευτική οικογένεια και το σχολείο. Στο: Χ. Παρθένης (επιμ.), «Πολιτική και πρακτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η αναγκαιότητα νέων παιδαγωγικών και θεσμικών προσεγγίσεων στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες». Αθήνα: Gutenberg. σσ. 198-212
- Παπακωνσταντίνου, Α.Α. (2019). «Ο κοινωνικός αποκλεισμός των Ρομά στην εκπαίδευση: κριτική ιχνηλάτηση», Νέα Παιδεία, 172, σσ. 63-83 https://neapaideia-glossa.gr/authors/papakonstantinou-antigoni-almpa/
Στοιχεία Επικοινωνίας:
Τηλ.: 2107277702
Mail: apapakonst@eds.uoa.gr