Αλμπανάκη Ξανθή
Διδάκτωρ, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Θεολόγων
Η Ξανθή Αλμπανάκη είναι απόφοιτη της Θεολογικής και της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και Διδάκτορας Εκκλησιαστικού & Κανονικού Δικαίου στο Τμ. Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Κατέχει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους, της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Παν/μίου, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών και της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., Τμ.Θεολογίας, με ειδίκευση στην Παιδαγωγική. Υπηρετεί ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης Θεολόγων από το 2018. Έχει υπηρετήσει για πολλά χρόνια σε Διαπολιτισμικά σχολεία και έχει υπηρετήσει με θητεία στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Έχει συνεργαστεί με το ΙΕΠ και με πολλούς ερευνητικούς οργανισμούς και Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ήταν επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα «Σχολεία για όλους – Συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στα ελληνικά σχολεία» του Ευρωπαϊκού Κέντρου Wergeland και ανήκει στη συγγραφική ομάδα του συλλογικού έργου «Καλές Πρακτικές. Σχολεία για όλους. Συμπερίληψη παιδιών Προσφύγων» (2024).
Έχει δημοσιεύσει τρεις μονογραφίες για την αξιοποίηση της τεχνολογίας, την καινοτομία και τη βιωματική μάθηση στη Θρησκευτική εκπαίδευση και για τη Διαπολιτισμική εκπαίδευση. Άρθρα της έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε πολλά πανελλήνια και διεθνή συνέδρια. Ήταν εκπονήτρια του πρόσφατου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) στα Θρησκευτικά Λυκείου και του Οδηγού Εκπαιδευτικών το 2021, εκπονήτρια για την παραγωγή προγραμμάτων καλλιέργειας δεξιοτήτων για το «Περιβάλλον» και εμπειρογνώμονας για την αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής και των ΠΣ το 2017. Ανήκει στην ομάδα Εμπειρογνωμόνων ειδικών προδιαγραφών στη Δράση «Ψηφιακός μετασχηματισμός και ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης» και είναι Εισηγήτρια/αξιολογήτρια ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων, εκπαιδευτικών σεναρίων και ψηφιακών μαθημάτων στο πλαίσιο του Υποέργου «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» στο Ι.Ε.Π. Έχει μεγάλη επιμορφωτική εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων (δια ζώσης και εξ αποστάσεως), στην εκπαίδευση στον Δημοκρατικό Πολιτισμό, τη συμπερίληψη παιδιών προσφύγων, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την ψηφιακή μάθηση και ανήκει στο κύριο Μητρώο Διδακτικού προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Έχει αναπτύξει πλούσιο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και καλές πρακτικές και έχει βραβευτεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης, την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:
Almpanaki, X. (2025). The role of religious education in managing diversity and formatting of tomorrow young active citizens: new concepts and best practices in the EU. Collective Volume “Rights of Young People in the EU: Law, Policies and Practices” (in proceed). “Youth and Intercultural dialogue: promoting democracy, human rights and tolerance in the EU” Strategies and Policies on Youth in the EU Erasmus+ Jean Monnet.
Αλμπανάκη, Ξ. (2021). Η συμβολή της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο καλλιέργειας διαπολιτισμικού διαλόγου στον 21ο αιώνα / The contribution of Religious Education in the context of the cultivation of intercultural dialogue in the 21st century. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση Θρησκευτική Εκπαίδευση / Greek Journal of Religious Education, 4(1), 66-78, 2021 ISSN: 2623-4386 DOI: 10.30457/040120215. ISSN: 2623-4386.
Almpanaki, X. (2019). The employment of religious heritage as a tool for promoting multiculturalism dialogue in schools through Religious Education / Η αξιοποίηση της θρησκευτικής κληρονομιάς ως εργαλείο ενίσχυσης του πολυπολιτισμικού διαλόγου στα σχολεία μέσω της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση Θρησκευτική Εκπαίδευση / Greek Journal of Religious Education, 2(2), 19-27, Οκτώβριος 2019. DOI: 10.30457/031120192.
Αλμπανάκη, Ξ. (2019). Η Εκπαίδευση ενηλίκων προσφύγων υπό το πρίσμα της παιδαγωγικής θεωρίας του Paulo Freire, Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό “eκπ@ιδευτικός κύκλος” (Adult refugees education in the light of Paulo Freire’s pedagogical theory), Τόμος 7, Τεύχος 2, 2019 σσ. 140-156. ISSN: 2241-4576.
Albanaki, X., Vassilou, K. (2018). Teaching religious education through the CLIL method: a tool of inter-disciplinary approach and of empowerment of cognitive skills.
Pages: 62-68. Educational Alternatives, Volume 16, 2018, ISSN 1314-7277.
Στοιχεία Επικοινωνίας:
xalbanaki@gmail.com